Kymmenet tuhannet katsojat odottivat lauantaina viikon pääravien alkua vastaanottimien äärellä tai Mikkelin raviradalla. Sadat ihmiset olivat matkustaneet paikan päälle hevosten kanssa tai niiden vuoksi. Mutta kun ravien piti alkaa, kaviouran kunnostus näytti olevan vasta aluillaan..Kilpailijoiden hölmistystä lisäsi, ettei haastavista olosuhteista saati perumisen riskistä ollut tullut etukäteen minkäänlaista vihiä..”Rata on hiekkapintainen talvirata pakkasyön jäljiltä”, ainoa Mikkelistä (kilpailupäivän aamuna) kilpailijoille tullut ratainfo kuului..Siihen viestintä radan taholta loppui. Radan taitavat äänityöläiset Juha Jokinen ja Lauri Hyvönen pitivät toki varikkoaluetta hyvin ajan tasalla, missä mentiin..Toimitusjohtaja Kari Tiainen valoi tv-katsojiin uskoa, että kilpaa päästään ajamaan, mutta vajaan kolmen tunnin odottelun jälkeen kädet nostettiin pystyyn ja ihmiset ja hevoset lähetettiin kotimatkalle..Katastrofeille ei ole koskaan hyvää hetkeä, mutta tämä sattui kaikkien osapuolten kannalta pahaan saumaan. Ennen kaikkea kilpailijoiden, jotka hakivat pisteitä Vermossa 11.11. ajettaviin T75-finaaleihin..Hippoksen kannalta ensi vuoden kilpailukalenteri oli hallituksen sinettiä vaille valmis – sisältäen T75-finaaliravit Mikkelissä 2.11.2024. Voitiinko ja haluttiinko tähän vielä reagoida, selvisi hallituksen kokouksessa tämän lehden mentyä painoon..Asiantuntija Kari Lähdekorpi oli TotoTV:ssä suoralta kädeltä valmis tekemään Mikkelistä kesäradan tarkoittaen tietysti, että siellä ajettaisiin raveja vain kesäaikaan. Kesä ja Mikkelin ravit kuuluvatkin kiistatta yhteen, ja sijainti ympäri vuoden ajavien Lahden ja Kuopion puolessavälissä tarkoittaa, ettei alueen kilpailijoille tulisi talvellakaan kohtuuttomia kilpailumatkoja – kävi miten kävi..Toisaalta kesäaikaan ajavat mielellään muutkin radat, etenkin profiiliraveja..Tukalaan tilanteeseen Mikkeli joutui sitenkin, että kuulopuheiden mukaan rata lobbaa edelleen kovasti vuoden 2028 Kuninkuusraveja itselleen. Sitä ajatellen radan vuoden toisen ratakatastrofin ajankohta ei olisi voinut olla huonompi..Hippoksen hallitus kokoontui - päätti ratakatastrofin seuraamuksista Mikkelille
Kymmenet tuhannet katsojat odottivat lauantaina viikon pääravien alkua vastaanottimien äärellä tai Mikkelin raviradalla. Sadat ihmiset olivat matkustaneet paikan päälle hevosten kanssa tai niiden vuoksi. Mutta kun ravien piti alkaa, kaviouran kunnostus näytti olevan vasta aluillaan..Kilpailijoiden hölmistystä lisäsi, ettei haastavista olosuhteista saati perumisen riskistä ollut tullut etukäteen minkäänlaista vihiä..”Rata on hiekkapintainen talvirata pakkasyön jäljiltä”, ainoa Mikkelistä (kilpailupäivän aamuna) kilpailijoille tullut ratainfo kuului..Siihen viestintä radan taholta loppui. Radan taitavat äänityöläiset Juha Jokinen ja Lauri Hyvönen pitivät toki varikkoaluetta hyvin ajan tasalla, missä mentiin..Toimitusjohtaja Kari Tiainen valoi tv-katsojiin uskoa, että kilpaa päästään ajamaan, mutta vajaan kolmen tunnin odottelun jälkeen kädet nostettiin pystyyn ja ihmiset ja hevoset lähetettiin kotimatkalle..Katastrofeille ei ole koskaan hyvää hetkeä, mutta tämä sattui kaikkien osapuolten kannalta pahaan saumaan. Ennen kaikkea kilpailijoiden, jotka hakivat pisteitä Vermossa 11.11. ajettaviin T75-finaaleihin..Hippoksen kannalta ensi vuoden kilpailukalenteri oli hallituksen sinettiä vaille valmis – sisältäen T75-finaaliravit Mikkelissä 2.11.2024. Voitiinko ja haluttiinko tähän vielä reagoida, selvisi hallituksen kokouksessa tämän lehden mentyä painoon..Asiantuntija Kari Lähdekorpi oli TotoTV:ssä suoralta kädeltä valmis tekemään Mikkelistä kesäradan tarkoittaen tietysti, että siellä ajettaisiin raveja vain kesäaikaan. Kesä ja Mikkelin ravit kuuluvatkin kiistatta yhteen, ja sijainti ympäri vuoden ajavien Lahden ja Kuopion puolessavälissä tarkoittaa, ettei alueen kilpailijoille tulisi talvellakaan kohtuuttomia kilpailumatkoja – kävi miten kävi..Toisaalta kesäaikaan ajavat mielellään muutkin radat, etenkin profiiliraveja..Tukalaan tilanteeseen Mikkeli joutui sitenkin, että kuulopuheiden mukaan rata lobbaa edelleen kovasti vuoden 2028 Kuninkuusraveja itselleen. Sitä ajatellen radan vuoden toisen ratakatastrofin ajankohta ei olisi voinut olla huonompi..Hippoksen hallitus kokoontui - päätti ratakatastrofin seuraamuksista Mikkelille