Ypäjän Hevosopiston markkinointipäällikkö Irina Keinänen kertoi hoitajan roolista hevosen äänenä sosiaalisessa mediassa.
Ypäjän Hevosopiston markkinointipäällikkö Irina Keinänen kertoi hoitajan roolista hevosen äänenä sosiaalisessa mediassa.Kuva: Hanna Laakso

Hevosenhoitaja välittää tunteita sosiaalisessa mediassa

Ypäjän Hevosopiston markkinointipäällikkö Irina Keinänen puhui hevosenhoitajien koulutustapahtumassa hoitajan mahdollisuuksista sosiaalisessa mediassa. 

Teivossa perjantaina järjestyssä Stig H -koulutustapahtumassa keskusteltiin myös sosiaalisen median roolista hevosalalla.

"Oletteko koskaan ajatelleet olevanne show-alalla?" Keinänen kysyi hevosenhoitajilta.

Hän painotti, että ihmisen syy lähteä hevosalalle on aina tunneperäinen.

"Ei ole muita kuin ne tunnesyyt. Joku voi aloittaa taloudellisista syistä, mutta sellaiset unohtuvat pian", Keinänen sanoi.

Keinäsen mukaan myös hevosalalla sosiaalinen media on se paikka, jossa tarinoita ja tunteita jaetaan eteenpäin. Hän sanoi, että sosiaalinen media on yksi keino pitää omistajat mukana matkassa. Oman hevosen seuraaminen ja sen juttujen jakaminen sosiaalisen median kautta voi parhaimmillaan toimia motivaattorina.

"Omistajallehan tärkeintä on se, miltä se puuha tuntuu. Että vaikka hevoselle tapahtuisi lopulta jotain kamalaa tai se ei pärjäisi, tärkeintä on se, että omistamisesta jää hyvä fiilis", Keinänen sanoi.

Hoitajan asema merkittävä. Yleisöä sosiaalisessa mediassa kiinnostaa hevosen arki.

"Hoitaja on se, joka sitä tarinaa pystyy kertomaan. Hoitaja voi kertoa totuuden, sen, mitä hevosen kanssa oikeasti tapahtuu", Keinänen sanoi.

Sosiaalisen median rooli on Keinäsen mukaan erityisen tärkeä, kun mietitään asiaa kimppaomistajien kannalta. Esimerkiksi raviliigat toimivat aktiitivisesti sosiaalisessa mediassa.

"Mitä paremmin tiedotuspuoli on tehty, sitä helpommin omistajat pysyvät mukana, eikä edes mitään kovin työlästä tarvitse tehdä", Keinänen sanoi.

Aiheeseen liittyvää

No stories found.
logo
Hevosurheilu
www.hevosurheilu.fi