Saksalaiskasvattaja Gerd Küst seuraa tarkasti kasvattinsa Greek Airin uraa.Greek Airin emä on nimeltään Flybaboo Air (Florestan I – Landadel), ja sen kolme ensimmäistä jälkeläistä on voittanut GP:ssä ja moni on myös valikoitunut nuorten hevosten MM:iin. Tamma on nyt 21, ja se on yhä jalostuskäytössä. Tänä vuonna siitä otetaan 3 alkiota.Greek Airin isä on trakehner-ori Gribaldi. Küst halusi Flybaboo Airille nimenomaan sen, joten hän soitti Schockemöhlelle ja teki varauksen. Tammalla oli varsa alla, joten piti odottaa jonkin aikaa, mutta siinä välissä Gribaldi kuoli äkillisesti ja Schockemöhle ilmoitti, että pakastespermat säästetäänkin omille tammoille. Suomalaisten onneksi Küst ei antanut myöten.”Sanoin, että meillä on sopimus, ja tarvitsen juuri Gribaldia. Sperman hinnat nousivat tietenkin valtavan ylös, mutta sanoin, että sovitulla hinnalla”, Küst myhäilee.Flybaboo Air tuli kantavaksi ensimmäisestä siemennyksestä. . Fideliosta se alkoiJo Flybaboo Airin tekemisessä oli ollut tuuria. Se syntyi Küstin hullusta ideasta, jossa hän käytti Florestania liisaamalleen estetammalle I-Lauda Air, jonka isä oli Landadel ja emänisä Ramiro Z. Florestanin hän halusi, että saataisiin yhdistetty omat linjat – Florestanin 1970-luvulla syntynyt isä Fidelio on Küstin kasvatti.Florestan oli käytössä vain westfalen-tammoille, mutta sen pitäjä oli Küstille palveluksen velkaa, joten sen avulla erikoinen yhdistelmä onnistui.I-Lauda Air jätti itse vain estehevosia, mutta sen toisen polven jälkeläisistä tuli kouluratsujakin. Kiltti ja villiKun Greek Air syntyi, Küst piti siitä heti. Lisäksi se oli omanlaisensa luonne.”Se oli varsana hyvin helppo, mutta kuin 14-vuotias poika. Tai kuin jackrusselinterrieri, joka kyllä haluaa kainaloon, mutta jos sen päästää juoksemaan pellolle, joudut huutamaan monta kertaa”, hän kuvaa.Küstin ystävä tosin neuvoi ruunaamaan.”Syntyessään Greek Air oli hieno, mutta sen jälkeen se oli kieltämättä pitkäjalkainen ruipelo”, Küst myöntää. . Kun Greek Air, joka silloin ei vielä ollut Greek Air, oli kolme, Küst päästi sen yhtenä sunnuntaiaamuna irti maneesiin, niin että paikalla oli hänen ystävänsä, kreikkalainen ravintolanpitäjä. Tämä ihastui hevosen raviin niin, että halusi ostaa sen.”Sanoin, että se ei ole myytävänä, mutta hän vain palasi ja palasi aiheeseen”, Küst kertoo.Hän kysyi vanhemmalta tyttäreltään, mitä kannattaisi tehdä, ja lopulta päätettiin, että kreikkalaiselle voidaan myydä puolet, mutta päätösvalta hevosesta säilyy täysin Küstilla. Asia sovittiin, mutta paperia siitä ei ikinä tehty. Sopimus piti siitä huolimatta loppuun saakka, ja Greek Air sai uuden nimen puoliomistajansa kotimaan mukaan. . Menestyksekäs nuoruusGreek Air menestyi hyvin isoissa nuorten hevosten luokissa alusta asti. 4-vuotiaana se kirjattiin ZfdP-kantakirjaan. Se kuitenkin ruunattiin pian, kun se 5-vuotiaana Bundeschampionaatissa jännittyi ja sai käynnistä 5,5, vaikka se on sen ehkä paras askellaji.”Se olisi voittanut, mutta se ei keskittynyt, ja teimme päätöksen ruunauksesta”, Küst kertoo.Kun Greek Air kääntyi 6-vuotiaaksi, Jürgen Böckman alkoi puhua Küstille, että heillä on ratsastaja, joka tarvitsisi hyvän hevosen, ja se voidaan ottaa erikoishinnalla ratsutukseen. Ratsastaja oli tietenkin Emma Kanerva, ja niin Greek Air siirtyi hänelle.Heti 7-vuotiskauden lopulla he kvaalautuivat nuorten hevosten MM-kilpailuihin. Kanerva oli saanut työtarjouksen Gert Saborowskilta, ja Küstin mukaan ehtona oli, että Greek Air tulee sitten mukaan. Kauppa hevosesta tehtiin viikkoa ennen MM-kilpailuita. . Kanerva teki tähdenKüst korostaa, että vaikka Greek Air oli hyvä hevonen, sen menestys on Kanervan ansiota.”Tähti pitää aina tehdä! Jos myyt hevosen amerikkalaiselle amatöörille, et ikinä kuule siitä. Amatööri, joka käy ratsastamassa hevosella kolmesti viikossa, menee samalla hevosella 140-luokkia, jolla Beerbaum menisi Global Champions Touria”, hän painottaa.”Ja Emma rakastaa Greek Airia. Ei vain pidä siitä, vaan rakastaa. ja kun ratsastaja rakastaa hevostaan, hän tekee enemmän, kuin toinen ratsastaja tekisi.” . EM:t mietityttävätNyt hän jännittää sitä, lähteekö Greek Air EM:iin. Hän on hyvin tietoinen Mist of Titaniumista, mutta miettii sen kokemattomuutta.”Greekille taas ei olisi ongelma tehdä vaikka kahta hyvää ohjelmaa päivässä”, hän hymyilee.Sen hän on huomannut, että ruuna jakaa tuomareiden mielipiteitä.”Siellä on aina yksi, joka on laittanut se sijalle 18 ja antanut 25 pistettä vähemmän!” hän melkein kivahtaa. .Gerd Küstin työpaikka on tammalinja 8888."Kenttäratsastajat pystyvät nauttimaan siitäkin päivästä, jona he eivät menesty"
Saksalaiskasvattaja Gerd Küst seuraa tarkasti kasvattinsa Greek Airin uraa.Greek Airin emä on nimeltään Flybaboo Air (Florestan I – Landadel), ja sen kolme ensimmäistä jälkeläistä on voittanut GP:ssä ja moni on myös valikoitunut nuorten hevosten MM:iin. Tamma on nyt 21, ja se on yhä jalostuskäytössä. Tänä vuonna siitä otetaan 3 alkiota.Greek Airin isä on trakehner-ori Gribaldi. Küst halusi Flybaboo Airille nimenomaan sen, joten hän soitti Schockemöhlelle ja teki varauksen. Tammalla oli varsa alla, joten piti odottaa jonkin aikaa, mutta siinä välissä Gribaldi kuoli äkillisesti ja Schockemöhle ilmoitti, että pakastespermat säästetäänkin omille tammoille. Suomalaisten onneksi Küst ei antanut myöten.”Sanoin, että meillä on sopimus, ja tarvitsen juuri Gribaldia. Sperman hinnat nousivat tietenkin valtavan ylös, mutta sanoin, että sovitulla hinnalla”, Küst myhäilee.Flybaboo Air tuli kantavaksi ensimmäisestä siemennyksestä. . Fideliosta se alkoiJo Flybaboo Airin tekemisessä oli ollut tuuria. Se syntyi Küstin hullusta ideasta, jossa hän käytti Florestania liisaamalleen estetammalle I-Lauda Air, jonka isä oli Landadel ja emänisä Ramiro Z. Florestanin hän halusi, että saataisiin yhdistetty omat linjat – Florestanin 1970-luvulla syntynyt isä Fidelio on Küstin kasvatti.Florestan oli käytössä vain westfalen-tammoille, mutta sen pitäjä oli Küstille palveluksen velkaa, joten sen avulla erikoinen yhdistelmä onnistui.I-Lauda Air jätti itse vain estehevosia, mutta sen toisen polven jälkeläisistä tuli kouluratsujakin. Kiltti ja villiKun Greek Air syntyi, Küst piti siitä heti. Lisäksi se oli omanlaisensa luonne.”Se oli varsana hyvin helppo, mutta kuin 14-vuotias poika. Tai kuin jackrusselinterrieri, joka kyllä haluaa kainaloon, mutta jos sen päästää juoksemaan pellolle, joudut huutamaan monta kertaa”, hän kuvaa.Küstin ystävä tosin neuvoi ruunaamaan.”Syntyessään Greek Air oli hieno, mutta sen jälkeen se oli kieltämättä pitkäjalkainen ruipelo”, Küst myöntää. . Kun Greek Air, joka silloin ei vielä ollut Greek Air, oli kolme, Küst päästi sen yhtenä sunnuntaiaamuna irti maneesiin, niin että paikalla oli hänen ystävänsä, kreikkalainen ravintolanpitäjä. Tämä ihastui hevosen raviin niin, että halusi ostaa sen.”Sanoin, että se ei ole myytävänä, mutta hän vain palasi ja palasi aiheeseen”, Küst kertoo.Hän kysyi vanhemmalta tyttäreltään, mitä kannattaisi tehdä, ja lopulta päätettiin, että kreikkalaiselle voidaan myydä puolet, mutta päätösvalta hevosesta säilyy täysin Küstilla. Asia sovittiin, mutta paperia siitä ei ikinä tehty. Sopimus piti siitä huolimatta loppuun saakka, ja Greek Air sai uuden nimen puoliomistajansa kotimaan mukaan. . Menestyksekäs nuoruusGreek Air menestyi hyvin isoissa nuorten hevosten luokissa alusta asti. 4-vuotiaana se kirjattiin ZfdP-kantakirjaan. Se kuitenkin ruunattiin pian, kun se 5-vuotiaana Bundeschampionaatissa jännittyi ja sai käynnistä 5,5, vaikka se on sen ehkä paras askellaji.”Se olisi voittanut, mutta se ei keskittynyt, ja teimme päätöksen ruunauksesta”, Küst kertoo.Kun Greek Air kääntyi 6-vuotiaaksi, Jürgen Böckman alkoi puhua Küstille, että heillä on ratsastaja, joka tarvitsisi hyvän hevosen, ja se voidaan ottaa erikoishinnalla ratsutukseen. Ratsastaja oli tietenkin Emma Kanerva, ja niin Greek Air siirtyi hänelle.Heti 7-vuotiskauden lopulla he kvaalautuivat nuorten hevosten MM-kilpailuihin. Kanerva oli saanut työtarjouksen Gert Saborowskilta, ja Küstin mukaan ehtona oli, että Greek Air tulee sitten mukaan. Kauppa hevosesta tehtiin viikkoa ennen MM-kilpailuita. . Kanerva teki tähdenKüst korostaa, että vaikka Greek Air oli hyvä hevonen, sen menestys on Kanervan ansiota.”Tähti pitää aina tehdä! Jos myyt hevosen amerikkalaiselle amatöörille, et ikinä kuule siitä. Amatööri, joka käy ratsastamassa hevosella kolmesti viikossa, menee samalla hevosella 140-luokkia, jolla Beerbaum menisi Global Champions Touria”, hän painottaa.”Ja Emma rakastaa Greek Airia. Ei vain pidä siitä, vaan rakastaa. ja kun ratsastaja rakastaa hevostaan, hän tekee enemmän, kuin toinen ratsastaja tekisi.” . EM:t mietityttävätNyt hän jännittää sitä, lähteekö Greek Air EM:iin. Hän on hyvin tietoinen Mist of Titaniumista, mutta miettii sen kokemattomuutta.”Greekille taas ei olisi ongelma tehdä vaikka kahta hyvää ohjelmaa päivässä”, hän hymyilee.Sen hän on huomannut, että ruuna jakaa tuomareiden mielipiteitä.”Siellä on aina yksi, joka on laittanut se sijalle 18 ja antanut 25 pistettä vähemmän!” hän melkein kivahtaa. .Gerd Küstin työpaikka on tammalinja 8888."Kenttäratsastajat pystyvät nauttimaan siitäkin päivästä, jona he eivät menesty"