MT Hevoset uutisoi viime viikolla, että Hannu Torvinen on Mika Haapakankaan valmennettavien uusi ykköskuski. Haapakankaalla on valmennuslistallaan Ruotsissa yhteensä 69 Denco Hb:n ja omaa hevosta, joten kyse ei ole aivan pienestä sivupestistä. Silti Torvinen korostaa, että pääpaino on edelleen Suomessa.”Ihmiset ovat kysyneet paljon, olenko muuttamassa Ruotsiin. En ole”, Hannu Torvinen aloittaa.”Asun edelleen Suomessa ja kilpailen pääasiassa täällä, mutta olen catchdriver ja minun työtäni on ajaa kilpaa siellä, minne ihmiset kysyvät. Kun kysytään, katson aina miten se onnistuu, ja jos kysytään Ruotsiin, katson onko Suomessa mitään sellaista, etten pystyisi lähtemään.”Oven avaaminen Ruotsiin on tietoinen riski suomalaisten omistajien ja valmentajien suuntaan. Lainakuskille on tärkeää olla käytettävissä mahdollisimman usein.”Ajattelen kuitenkin niin, ja toivon että muutkin Suomessa ajattelevat, että kilpaileminen Ruotsissa ei ainakaan huononna minua kuskina vaan päinvastoin kehittää. Olen ollut aina urheilullinen ihminen, joka haluaa löytää urheilun kautta oman huipputasonsa. Vaikka en pysty ajamaan jotain yksittäistä lähtöä täällä, olen edelleen hyvä valinta ajamaan monta hevosta ja pystyn antamaan seuraavalla kerralla enemmän”, Torvinen näkee.Ruotsissa kilpaileminen ja Mika Haapakankaan hevostenkaan ajaminen ei ole Torviselle uusi juttu.”Olen ollut urani aikana sillä lailla onnekas, että olen päässyt kilpailemaan ja vähän pärjännytkin Ruotsissa ja tutustunut siellä ihmisiin. Sillä lailla ei ole älyttömän iso kynnys alkaa ajamaan siellä enemmän. Mika ja Veikko (Haapakangas) on mukavia ihmisiä, ja heidän kanssaan on mukava tehdä töitä. Nuoret hevoset on heidän juttunsa, ja olen tosi innoissani, että saan olla siinä mukana.””Miten homma toimii – sen näkee sitten, kun aloitetaan. Alkuvuosi on sillä lailla hyvää aikaa kokeilla, että Suomessa on vähän hiljaisempaa.” Mika Haapakankaalle uuden ykköskuskin pestaaminen tuli ajankohtaiseksi Dwight Pietersin mentyä yksiin Maria Törnqvistin kanssa ja alettua ajaa tämän hevosia. Niitä on Törnqvistin valmennuslistalla 70.”Marraskuussa jostain raveista palattaessa kysyttiin Dwightilta, että jos samassa lähdössä juoksee Marian ja meidän hevonen, kumpaa ajat. Hän vastasi, että Marian hevosta on pakko ajaa. Se on ihan ymmärrettävää, mutta meille se tarkoitti, että meidän piti löytää uusi ykköskuski”, Mika Haapakangas taustoittaa.”Paikallisiakin kuskeja olisi tietysti ollut tarjolla, mutta meille on helpompaa toimia suomalaisen kanssa. Soitin Hannulle, joka ajoi meille jonkin verran jo Bergsåkerissa, ja hän oli heti innolla mukana.”Haapakangas tiedostaa, että valintatilanteita on edessä, mutta uskoo niistä selvittävän.”Hannulla on Suomessa Parvelan Retu ja jotain muita hevosia, joita hän totta kai ensisijaisesti ajaa, mutta toivottavasti meidänkin lähtee kevään mittaan käyntiin niin, että täällä on mielekästä käydä. Yhtä hevosta ei tietenkään ole järkeä lähteä ajamaan, mutta toivottavasti hevosia kilpailee enemmän, kun homma lähtee käyntiin, ja menestys poikii muitakin ajettavia.””Torstai, V86-keskiviikot ja V75-lauantait ovat Åbyn pääpäiviä. Ykköskuskia kysytään ajamaan ensin, mutta jos hän ei pääse, kysytään kakkos- tai kolmoskuskia”, Haapakangas linjaa.Paitsi hyviä hevosia, hän on tottunut löytämään hyviä kuskeja. Santtu Raitala ja Magnus A Djuse ajoivat ensimmäiset 75-voittonsa hänen hevosillaan, Dwight Pieters toisen. Mikä Hannu Torvisessa miellyttää?”Hän on äärimmäisen fiksu ja analyyttinen kuski. Valmentajan tehtävää helpottaa, kun hän saa keskittyä hevoseen ja kuski tuntee vastuksen eikä tarvitse ajo-ohjeita.”
MT Hevoset uutisoi viime viikolla, että Hannu Torvinen on Mika Haapakankaan valmennettavien uusi ykköskuski. Haapakankaalla on valmennuslistallaan Ruotsissa yhteensä 69 Denco Hb:n ja omaa hevosta, joten kyse ei ole aivan pienestä sivupestistä. Silti Torvinen korostaa, että pääpaino on edelleen Suomessa.”Ihmiset ovat kysyneet paljon, olenko muuttamassa Ruotsiin. En ole”, Hannu Torvinen aloittaa.”Asun edelleen Suomessa ja kilpailen pääasiassa täällä, mutta olen catchdriver ja minun työtäni on ajaa kilpaa siellä, minne ihmiset kysyvät. Kun kysytään, katson aina miten se onnistuu, ja jos kysytään Ruotsiin, katson onko Suomessa mitään sellaista, etten pystyisi lähtemään.”Oven avaaminen Ruotsiin on tietoinen riski suomalaisten omistajien ja valmentajien suuntaan. Lainakuskille on tärkeää olla käytettävissä mahdollisimman usein.”Ajattelen kuitenkin niin, ja toivon että muutkin Suomessa ajattelevat, että kilpaileminen Ruotsissa ei ainakaan huononna minua kuskina vaan päinvastoin kehittää. Olen ollut aina urheilullinen ihminen, joka haluaa löytää urheilun kautta oman huipputasonsa. Vaikka en pysty ajamaan jotain yksittäistä lähtöä täällä, olen edelleen hyvä valinta ajamaan monta hevosta ja pystyn antamaan seuraavalla kerralla enemmän”, Torvinen näkee.Ruotsissa kilpaileminen ja Mika Haapakankaan hevostenkaan ajaminen ei ole Torviselle uusi juttu.”Olen ollut urani aikana sillä lailla onnekas, että olen päässyt kilpailemaan ja vähän pärjännytkin Ruotsissa ja tutustunut siellä ihmisiin. Sillä lailla ei ole älyttömän iso kynnys alkaa ajamaan siellä enemmän. Mika ja Veikko (Haapakangas) on mukavia ihmisiä, ja heidän kanssaan on mukava tehdä töitä. Nuoret hevoset on heidän juttunsa, ja olen tosi innoissani, että saan olla siinä mukana.””Miten homma toimii – sen näkee sitten, kun aloitetaan. Alkuvuosi on sillä lailla hyvää aikaa kokeilla, että Suomessa on vähän hiljaisempaa.” Mika Haapakankaalle uuden ykköskuskin pestaaminen tuli ajankohtaiseksi Dwight Pietersin mentyä yksiin Maria Törnqvistin kanssa ja alettua ajaa tämän hevosia. Niitä on Törnqvistin valmennuslistalla 70.”Marraskuussa jostain raveista palattaessa kysyttiin Dwightilta, että jos samassa lähdössä juoksee Marian ja meidän hevonen, kumpaa ajat. Hän vastasi, että Marian hevosta on pakko ajaa. Se on ihan ymmärrettävää, mutta meille se tarkoitti, että meidän piti löytää uusi ykköskuski”, Mika Haapakangas taustoittaa.”Paikallisiakin kuskeja olisi tietysti ollut tarjolla, mutta meille on helpompaa toimia suomalaisen kanssa. Soitin Hannulle, joka ajoi meille jonkin verran jo Bergsåkerissa, ja hän oli heti innolla mukana.”Haapakangas tiedostaa, että valintatilanteita on edessä, mutta uskoo niistä selvittävän.”Hannulla on Suomessa Parvelan Retu ja jotain muita hevosia, joita hän totta kai ensisijaisesti ajaa, mutta toivottavasti meidänkin lähtee kevään mittaan käyntiin niin, että täällä on mielekästä käydä. Yhtä hevosta ei tietenkään ole järkeä lähteä ajamaan, mutta toivottavasti hevosia kilpailee enemmän, kun homma lähtee käyntiin, ja menestys poikii muitakin ajettavia.””Torstai, V86-keskiviikot ja V75-lauantait ovat Åbyn pääpäiviä. Ykköskuskia kysytään ajamaan ensin, mutta jos hän ei pääse, kysytään kakkos- tai kolmoskuskia”, Haapakangas linjaa.Paitsi hyviä hevosia, hän on tottunut löytämään hyviä kuskeja. Santtu Raitala ja Magnus A Djuse ajoivat ensimmäiset 75-voittonsa hänen hevosillaan, Dwight Pieters toisen. Mikä Hannu Torvisessa miellyttää?”Hän on äärimmäisen fiksu ja analyyttinen kuski. Valmentajan tehtävää helpottaa, kun hän saa keskittyä hevoseen ja kuski tuntee vastuksen eikä tarvitse ajo-ohjeita.”