Tilaisuus järjestettiin merkittävän joukon alueen hevosaktiiveja tuotua julki tyytymättömyytensä Mikkelin raviradan johtamiseen ja johdon yhteistyöhalukkuuteen alan toimijoiden kanssa. Tilanne oli kärjistynyt jo ennen lokakuista ratakatastrofia niin, että jokin aika sitten aktiivit kävivät kaupungin johdon pakeilla ja vaativat raviradan toimitusjohtajan ja hallituksen vaihtamista.Tilaisuus alkoi Suomen Hippoksen puheenjohtajan Antti Lehtisalon ja Mikkelin raviradan toimitusjohtajan Kari Tiaisen katsauksilla alan ja radan yleisiin näkymiin. Tiaisen puheenvuoron yleisökysymysosiossa alettiin päästä ongelman ytimeen.Kriitikoihin kuuluva Stall Blombacken Vesa Kukkamo kysyi Mikkelin raviradan tulevaisuuden strategiasta, jonka Kari Tiainen vastasi painottuvan 80-prosenttisesti St Michelin kehittämiseen.Kesän kansainvälisen suurkilpailun merkitystä radalle - ja koko maan raviurheilulle - ei voikaan väheksyä. Menestystuotteen ansiosta kilpailutoiminnan puitteet on saatu kaupungin tuella huippukuntoon, mutta alueen riviharrastajia ja yrittäjiä pelkästään tämä ei tyydytä.Yllättävää tukea kriitikot saivat Mikkelin kaupungin varapuheenjohtajalta Jarno Strengelliltä.”Ymmärrän, että St Michel on tärkeä, mutta voisiko ajatella, että kehittämisestä voisi mennä enemmän johonkin muuhun kuin 80 prosenttia siihen valmiiseen, hyvin toimivaan tapahtumaan. Sitä varmaan tämä hevosurheilijaporukka miettii”, Strengell tulkitsi tuntoja.Ymmärrystä kritiikille löytyi myös kaupunginjohtaja Janne Kinnuselta.”Raviratayhtiö on aika hyvin saavuttanut niitä omistajatavoitteita, joita yhtiölle on osattu asettaa, ne ovat liittyneet ravien järjestämisen ympärille. Mutta nyt kun olen kuunnellut tätä keskustelua, en ole ihan varma, ollaanko me kaupunkina osattu asettaa niin eksakteja tavoitteita muun hevosurheilun kehittämiselle siinä ympärillä. Sitä vähän heijastelee ehkä se viesti, mitä teiltä muilta hevosalan toimijoilta on tullut.””Olen nyt tyytyväinen, että meidän omistama tytäryhtiö on järjestänyt tämän tilaisuuden, jossa päästään keskustelemaan näistä ilmiöistä, jotka ilmiselvästi jollain tavalla saattavat rajoittaa hevosalan, niin ravitoiminnan kuin hevosurheilun, kehittämistä”, Kinnunen kiitti.Keskustelua johtanut Jussi Lähde ehdotti perustettavaksi työryhmää, johon tulisi 3 henkilöä yleisöstä, 1 raviradalta, 1 hevosjalostusliitosta ja 1 nuorista.”He tulevat olemaan linkki keskusteluun radan hallituksen kanssa”, Lähde ohjeisti.Ryhmä perustettiin huutoäänestyksellä saman tien, ja koitti vapaan keskustelun aika. Se jäi aikataulusyistä varsin lyhyeksi ja ehti vain raapaisemaan tilaisuuden synnyttäneiden ongelmien pintaa. Johdon ja hallinnon kritisoijat kokivat tilaisuuden annin jääneen vähäiseksi.”Pelkkää jargonia, ei mitään visiota tai näkymää, miten kehittää toimialan kannattavuutta, nuorisotyötä, omistajuutta tai kasvatusta tulevaisuudessa”, ravivalmentaja Jouni Hillbom summasi tilaisuuden päätyttyä.”80 prosenttia pelimerkeistä ladataan yhteen viikonloppuun, ja radan brändi rakentuu pelkästään ennätyksiin – hevosten hyvinvointi on toisarvoista. Rata on sössinyt kahdet 75-ravit vuodessa ja menettänyt yhden ravipäivän ja mahdolliset Kuninkuusravit. Missä ovat vastuunkantajat”, Hillbom kysyi.Tätä kysytään virallisemmin 14. joulukuuta Mikkelin Ravirata Oy:n yhtiökokouksessa, jossa yhtiölle valitaan seuraava hallitus..Näkökulma: Mikkelin kaupunginjohdon asenne valonpilkkuna.Hevosyrittäjät toivovat muutoksia Mikkelin ratayhtiön hallitukseen – "Asiat ovat hiertäneet jo vuosia"
Tilaisuus järjestettiin merkittävän joukon alueen hevosaktiiveja tuotua julki tyytymättömyytensä Mikkelin raviradan johtamiseen ja johdon yhteistyöhalukkuuteen alan toimijoiden kanssa. Tilanne oli kärjistynyt jo ennen lokakuista ratakatastrofia niin, että jokin aika sitten aktiivit kävivät kaupungin johdon pakeilla ja vaativat raviradan toimitusjohtajan ja hallituksen vaihtamista.Tilaisuus alkoi Suomen Hippoksen puheenjohtajan Antti Lehtisalon ja Mikkelin raviradan toimitusjohtajan Kari Tiaisen katsauksilla alan ja radan yleisiin näkymiin. Tiaisen puheenvuoron yleisökysymysosiossa alettiin päästä ongelman ytimeen.Kriitikoihin kuuluva Stall Blombacken Vesa Kukkamo kysyi Mikkelin raviradan tulevaisuuden strategiasta, jonka Kari Tiainen vastasi painottuvan 80-prosenttisesti St Michelin kehittämiseen.Kesän kansainvälisen suurkilpailun merkitystä radalle - ja koko maan raviurheilulle - ei voikaan väheksyä. Menestystuotteen ansiosta kilpailutoiminnan puitteet on saatu kaupungin tuella huippukuntoon, mutta alueen riviharrastajia ja yrittäjiä pelkästään tämä ei tyydytä.Yllättävää tukea kriitikot saivat Mikkelin kaupungin varapuheenjohtajalta Jarno Strengelliltä.”Ymmärrän, että St Michel on tärkeä, mutta voisiko ajatella, että kehittämisestä voisi mennä enemmän johonkin muuhun kuin 80 prosenttia siihen valmiiseen, hyvin toimivaan tapahtumaan. Sitä varmaan tämä hevosurheilijaporukka miettii”, Strengell tulkitsi tuntoja.Ymmärrystä kritiikille löytyi myös kaupunginjohtaja Janne Kinnuselta.”Raviratayhtiö on aika hyvin saavuttanut niitä omistajatavoitteita, joita yhtiölle on osattu asettaa, ne ovat liittyneet ravien järjestämisen ympärille. Mutta nyt kun olen kuunnellut tätä keskustelua, en ole ihan varma, ollaanko me kaupunkina osattu asettaa niin eksakteja tavoitteita muun hevosurheilun kehittämiselle siinä ympärillä. Sitä vähän heijastelee ehkä se viesti, mitä teiltä muilta hevosalan toimijoilta on tullut.””Olen nyt tyytyväinen, että meidän omistama tytäryhtiö on järjestänyt tämän tilaisuuden, jossa päästään keskustelemaan näistä ilmiöistä, jotka ilmiselvästi jollain tavalla saattavat rajoittaa hevosalan, niin ravitoiminnan kuin hevosurheilun, kehittämistä”, Kinnunen kiitti.Keskustelua johtanut Jussi Lähde ehdotti perustettavaksi työryhmää, johon tulisi 3 henkilöä yleisöstä, 1 raviradalta, 1 hevosjalostusliitosta ja 1 nuorista.”He tulevat olemaan linkki keskusteluun radan hallituksen kanssa”, Lähde ohjeisti.Ryhmä perustettiin huutoäänestyksellä saman tien, ja koitti vapaan keskustelun aika. Se jäi aikataulusyistä varsin lyhyeksi ja ehti vain raapaisemaan tilaisuuden synnyttäneiden ongelmien pintaa. Johdon ja hallinnon kritisoijat kokivat tilaisuuden annin jääneen vähäiseksi.”Pelkkää jargonia, ei mitään visiota tai näkymää, miten kehittää toimialan kannattavuutta, nuorisotyötä, omistajuutta tai kasvatusta tulevaisuudessa”, ravivalmentaja Jouni Hillbom summasi tilaisuuden päätyttyä.”80 prosenttia pelimerkeistä ladataan yhteen viikonloppuun, ja radan brändi rakentuu pelkästään ennätyksiin – hevosten hyvinvointi on toisarvoista. Rata on sössinyt kahdet 75-ravit vuodessa ja menettänyt yhden ravipäivän ja mahdolliset Kuninkuusravit. Missä ovat vastuunkantajat”, Hillbom kysyi.Tätä kysytään virallisemmin 14. joulukuuta Mikkelin Ravirata Oy:n yhtiökokouksessa, jossa yhtiölle valitaan seuraava hallitus..Näkökulma: Mikkelin kaupunginjohdon asenne valonpilkkuna.Hevosyrittäjät toivovat muutoksia Mikkelin ratayhtiön hallitukseen – "Asiat ovat hiertäneet jo vuosia"