Jokimaan Toto5-raveissa ihmetyksen aiheena oli raviradan valaistus, tai oikeastaan sen puute. Radalla oli paikoittain hämärää ja tilanne oli huonoin tallikurvissa, missä oli jopa pätkä pimeää. Tilannetta pahensi jatkuva sateen tihutus ja kura.Asia puhututti myös ammattilaisten keskuudessa. Yksin hevosta vielä pystyy ajamaan, mutta kuinka turvallinen tilanne on 12 hevosen kesken?Jokimaan Ravi- ja toimintakeskuksen toimitusjohtaja Ville Holopainen kommentoi, että paikan päällä ei ollut ihan niin pimeää kuin vaikka tv-lähetyksessä saattoi näyttää. Osa lampuista oli kuitenkin sammunut."Ongelma syntyy, kun on kostea keli, ja liitäntälaitteisin ja releisiin pääsee kosteutta. Se paukuttaa niitä auki. Meidän sähkömiehemme on käynyt niitä tänään tutkimassa ja kolistelemassa, jotkut syttyvät ja jotkut eivät. Tämä toistuu aina kostealla kelillä, kaikki liitäntälaitteet ja kytkentäkotelot ovat niin vanhoja", hän selvittää.Valopylväitä radalla on yhteensä 23."Jos niissä jokaisessa on kolme valaisinta, ehkä kymmenkunta on pimeänä. Tallikurvi on selvästi pahin paikka."Ongelman pitäisi kuitenkin olla pian ratkaistu, sillä Jokimaalla on alkamassa ratavaloremontti. Holopainen kertoo, että tavarantoimitukset ovat jo alkaneet ja osa materiaaleista on jo keskikentällä."Kaivurit tulevat töihin, ja huomenna pitäisi alkaa kaivuutyöt. Joulukuun puoleen väliin mennessä pitäisi kaiken olla valmista. Uudet valot, uudet pylväät, koko setti. Liitäntälaitteet uusitaan myös."
Jokimaan Toto5-raveissa ihmetyksen aiheena oli raviradan valaistus, tai oikeastaan sen puute. Radalla oli paikoittain hämärää ja tilanne oli huonoin tallikurvissa, missä oli jopa pätkä pimeää. Tilannetta pahensi jatkuva sateen tihutus ja kura.Asia puhututti myös ammattilaisten keskuudessa. Yksin hevosta vielä pystyy ajamaan, mutta kuinka turvallinen tilanne on 12 hevosen kesken?Jokimaan Ravi- ja toimintakeskuksen toimitusjohtaja Ville Holopainen kommentoi, että paikan päällä ei ollut ihan niin pimeää kuin vaikka tv-lähetyksessä saattoi näyttää. Osa lampuista oli kuitenkin sammunut."Ongelma syntyy, kun on kostea keli, ja liitäntälaitteisin ja releisiin pääsee kosteutta. Se paukuttaa niitä auki. Meidän sähkömiehemme on käynyt niitä tänään tutkimassa ja kolistelemassa, jotkut syttyvät ja jotkut eivät. Tämä toistuu aina kostealla kelillä, kaikki liitäntälaitteet ja kytkentäkotelot ovat niin vanhoja", hän selvittää.Valopylväitä radalla on yhteensä 23."Jos niissä jokaisessa on kolme valaisinta, ehkä kymmenkunta on pimeänä. Tallikurvi on selvästi pahin paikka."Ongelman pitäisi kuitenkin olla pian ratkaistu, sillä Jokimaalla on alkamassa ratavaloremontti. Holopainen kertoo, että tavarantoimitukset ovat jo alkaneet ja osa materiaaleista on jo keskikentällä."Kaivurit tulevat töihin, ja huomenna pitäisi alkaa kaivuutyöt. Joulukuun puoleen väliin mennessä pitäisi kaiken olla valmista. Uudet valot, uudet pylväät, koko setti. Liitäntälaitteet uusitaan myös."