Omistajille ei tarjottu edes ilmaista sisäänpääsyä raveihin, muusta huomioinnista puhumattakaan. Muilla raviradoilla käytäntö on saman suuruusluokan ennakkomaksullisissa kilpailuissa toisenlainen.Yleisöä saattoi ihmetyttää vielä enemmän Porin raviradan linjaus olla kommentoimatta käytäntöä medialle, ainakaan TotoTV:lle tai Hevosurheilulle. Alan toimijoille se ei tullut yllätyksenä.Hevosurheilun ja Porin radan keskusteluyhteys katkesi, kun reilut kaksi vuotta sitten kysyimme radalta kommenttia ensin ratatallin vuokralaisen valintakriteereistä ja sitten toimistosihteerin ja ponitallin hoitajan työsuhteen osa-aikaistamisesta. Niitä ei saatu, eikä mihinkään muihinkaan tiedusteluihin ole sen jälkeen radalta vastattu.Kaikkien muiden ratojen ja alan toimijoiden kanssa yhteispeli toimii, vaikka ikävistäkin asioista joudutaan välillä kirjoittamaan.Samanlainen välirikko paljastui viime viikolla Porin Ravit Oy:n ja Suomen Hevosenomistajien Keskusliiton väliltä. Lupaavasti alkaneen yhteistyön lämminveristen Suurmestaruuden tiimoilta katkettua – suullisesti sovittujen asioiden lakattua pitämästä, liitosta kerrottiin syyksi – katkesi kaikki muukin yhteydenpito. Siitäkin huolimatta, että SHKL on yksi Porin Ravit Oy:n osakkeenomistajista!Välirikkoa tuskin liennytti, että pari vuotta sitten yhtiökokouksessa SHKL vastusti yhtiön siirtymistä ns. arvo-osusjärjestelmään. Sen myötä äänioikeutensa menettivät pienosakkaat, jotka eivät viitsineet avata osinkoa tuottamattomia osakkeita varten arvo-osuustiliä. Samalla muiden osakkaiden äänivalta kasvoi.Hevosurheilun tietojen mukaan Porin Ravit Oy:n puheenjohtaja Janne Ojanen on myös merkittävä yhtiön osakkeenomistaja, ja Porin kaupungin luovuttua 2019 huomattavasta omistuksestaan osa siitä siirtyi Ojasen lähipiirin haltuun. Valtaosan osti radalla vuokralaisena toimiva Keskusta-taustainen Lalli Oy. Yleensä ratayhtiöiden omistajia ovat ratojen taustayhdistykset ja kaupungit, ja yksityisomistus on marginaalista.Kuninkuusravien eväämistä Powerparkin kesäradalta on perusteltu osittain sen yksityisellä omistuksella. Miten paljon pitkälti yksityisesti omistettu maakuntarata voi nauttia valtionavustusta, voidaan hyvällä syyllä kysyä.
Omistajille ei tarjottu edes ilmaista sisäänpääsyä raveihin, muusta huomioinnista puhumattakaan. Muilla raviradoilla käytäntö on saman suuruusluokan ennakkomaksullisissa kilpailuissa toisenlainen.Yleisöä saattoi ihmetyttää vielä enemmän Porin raviradan linjaus olla kommentoimatta käytäntöä medialle, ainakaan TotoTV:lle tai Hevosurheilulle. Alan toimijoille se ei tullut yllätyksenä.Hevosurheilun ja Porin radan keskusteluyhteys katkesi, kun reilut kaksi vuotta sitten kysyimme radalta kommenttia ensin ratatallin vuokralaisen valintakriteereistä ja sitten toimistosihteerin ja ponitallin hoitajan työsuhteen osa-aikaistamisesta. Niitä ei saatu, eikä mihinkään muihinkaan tiedusteluihin ole sen jälkeen radalta vastattu.Kaikkien muiden ratojen ja alan toimijoiden kanssa yhteispeli toimii, vaikka ikävistäkin asioista joudutaan välillä kirjoittamaan.Samanlainen välirikko paljastui viime viikolla Porin Ravit Oy:n ja Suomen Hevosenomistajien Keskusliiton väliltä. Lupaavasti alkaneen yhteistyön lämminveristen Suurmestaruuden tiimoilta katkettua – suullisesti sovittujen asioiden lakattua pitämästä, liitosta kerrottiin syyksi – katkesi kaikki muukin yhteydenpito. Siitäkin huolimatta, että SHKL on yksi Porin Ravit Oy:n osakkeenomistajista!Välirikkoa tuskin liennytti, että pari vuotta sitten yhtiökokouksessa SHKL vastusti yhtiön siirtymistä ns. arvo-osusjärjestelmään. Sen myötä äänioikeutensa menettivät pienosakkaat, jotka eivät viitsineet avata osinkoa tuottamattomia osakkeita varten arvo-osuustiliä. Samalla muiden osakkaiden äänivalta kasvoi.Hevosurheilun tietojen mukaan Porin Ravit Oy:n puheenjohtaja Janne Ojanen on myös merkittävä yhtiön osakkeenomistaja, ja Porin kaupungin luovuttua 2019 huomattavasta omistuksestaan osa siitä siirtyi Ojasen lähipiirin haltuun. Valtaosan osti radalla vuokralaisena toimiva Keskusta-taustainen Lalli Oy. Yleensä ratayhtiöiden omistajia ovat ratojen taustayhdistykset ja kaupungit, ja yksityisomistus on marginaalista.Kuninkuusravien eväämistä Powerparkin kesäradalta on perusteltu osittain sen yksityisellä omistuksella. Miten paljon pitkälti yksityisesti omistettu maakuntarata voi nauttia valtionavustusta, voidaan hyvällä syyllä kysyä.