Ruotsin kilpailupäivät vähenevät 45 päivällä. 2014 lähtien on vuodessa järjestetty 876 kilpailupäivää. Vuoden 2023 ehdotus on, että ajettaisiin 831 päivää.Kesän kilpailutarjontaan tulee iso panostus. Elitloppetin jälkeen ajettavasta keskiviikosta alkaa STL Sommar -tapahtumat. Lauantaipäivien lisäksi myös ainakin keskiviikkoisin ajetaan STL-divisioonia. Näillä 27 ravitapahtumalla houkutellaan yleisöä paikalle hyvän urheilun ja pelin voimalla.Solvallan ravipäivät vähenevät. Vaikka 26 tavallista kilpailupäivää otetaan Solvallalta pois, niin radan maksamat palkinnot pysyvät entisellä tasolla. Se tuo keskiviikoille tuntuvat palkintojen korotukset.”Vuonna 2023 kaikissa Solvallassa ajettavissa lähdöissä ykköspalkinto on vähintään 60 000 kruunua. 3-vuotislähdöissä pienin ykkönen on 70 000 kruunua. Keskiviikkoisin alamme myös järjestää uutta Solvallasarjaa – kolmena keskiviikkona ajetaan karsintoja 80 000 kruunun ykkösillä. Finaaleja ajetaan joka viides tai kuudes keskiviikko 150 000 kruunun ykkösillä.Solvallasarjan lähdöt sovitetaan STL-divisioonien väleihin”, Solvallan urheilujohtaja Anders Malmrot kertoi tiedotteessa.Suuri uudistus on kilpailusarjojen laatimisen keskittäminen. Mattias Stenby vastaa jatkossa kaikkien 33 radan kilpailusarjojen tekemisestä. Stenby on jo tehnyt yhdessä Claes Brobergin kanssa 11 eri radan sarjat.”Kun kilpailevien hevosten määrä vähenee, sitä tärkeämpää on, että sarjat toimivat eri ratojen välillä ilman päällekkäisyyksiä ja tarjonta on sopivaa eri alueiden tarpeille. Jotta saamme homman toimimaan mahdollisimman hyvin, niin kaksi henkilöä vastaa jatkossa sarjojen kirjoittamisesta. Mattias Stenby on rekrytoitu päävastuulliseksi sarjojen tekijäksi. Claes Broberg toimii hänen apunaan. Mattias ja Claes ovat erittäin kokeneita sarjojen tekijöitä, ja heillä on kokemusta työskentelystä eri radoilla ja ST:ssä”, ST:n urheilujohtaja Robert Karlsson kertoi tiedotteessa.”Toki ratojen omat kilpailupäälliköt saavat tuoda omia näkemyksiään sarjoista, ja niitä pohditaan yhdessä”, Karlsson jatkoi.Mattias Stenbyllä on pitkä kokemus raviurheilussa. Hän oli Örebrossa ja Solvallassa kilpailupäällikkönä. Sen jälkeen vierähti kymmenisen vuotta ST:n kilpailuosastolla. Nykyisin Stenby toimii Östersundin kilpailupäällikkönä, jonka työn hän nyt jättää ja siirtyy jälleen ST:n palvelukseen.”Keskittämisellä pyrimme luomaan sarjajärjestelmän, jolla saadaan lähtöihin enemmän hevosia. Nykyään ajetaan paljon lähtöjä, joissa on viisi, kuusi tai seitsemän hevosta. Se suunta ei ole hyvä, eikä se houkuta ravipelaamiseen”, Stenby sanoi. ”Perhe ja minä viihdymme Jämtlandissa hyvin, ja asumme myös jatkossa Östersundissa. Uutta tehtävää hoidan täältä käsin”, Stenby kertoi Hevosurheilulle. Maanantaina Stenby toimi voittajahaastattelijana Östersundin lounasraveissa.
Ruotsin kilpailupäivät vähenevät 45 päivällä. 2014 lähtien on vuodessa järjestetty 876 kilpailupäivää. Vuoden 2023 ehdotus on, että ajettaisiin 831 päivää.Kesän kilpailutarjontaan tulee iso panostus. Elitloppetin jälkeen ajettavasta keskiviikosta alkaa STL Sommar -tapahtumat. Lauantaipäivien lisäksi myös ainakin keskiviikkoisin ajetaan STL-divisioonia. Näillä 27 ravitapahtumalla houkutellaan yleisöä paikalle hyvän urheilun ja pelin voimalla.Solvallan ravipäivät vähenevät. Vaikka 26 tavallista kilpailupäivää otetaan Solvallalta pois, niin radan maksamat palkinnot pysyvät entisellä tasolla. Se tuo keskiviikoille tuntuvat palkintojen korotukset.”Vuonna 2023 kaikissa Solvallassa ajettavissa lähdöissä ykköspalkinto on vähintään 60 000 kruunua. 3-vuotislähdöissä pienin ykkönen on 70 000 kruunua. Keskiviikkoisin alamme myös järjestää uutta Solvallasarjaa – kolmena keskiviikkona ajetaan karsintoja 80 000 kruunun ykkösillä. Finaaleja ajetaan joka viides tai kuudes keskiviikko 150 000 kruunun ykkösillä.Solvallasarjan lähdöt sovitetaan STL-divisioonien väleihin”, Solvallan urheilujohtaja Anders Malmrot kertoi tiedotteessa.Suuri uudistus on kilpailusarjojen laatimisen keskittäminen. Mattias Stenby vastaa jatkossa kaikkien 33 radan kilpailusarjojen tekemisestä. Stenby on jo tehnyt yhdessä Claes Brobergin kanssa 11 eri radan sarjat.”Kun kilpailevien hevosten määrä vähenee, sitä tärkeämpää on, että sarjat toimivat eri ratojen välillä ilman päällekkäisyyksiä ja tarjonta on sopivaa eri alueiden tarpeille. Jotta saamme homman toimimaan mahdollisimman hyvin, niin kaksi henkilöä vastaa jatkossa sarjojen kirjoittamisesta. Mattias Stenby on rekrytoitu päävastuulliseksi sarjojen tekijäksi. Claes Broberg toimii hänen apunaan. Mattias ja Claes ovat erittäin kokeneita sarjojen tekijöitä, ja heillä on kokemusta työskentelystä eri radoilla ja ST:ssä”, ST:n urheilujohtaja Robert Karlsson kertoi tiedotteessa.”Toki ratojen omat kilpailupäälliköt saavat tuoda omia näkemyksiään sarjoista, ja niitä pohditaan yhdessä”, Karlsson jatkoi.Mattias Stenbyllä on pitkä kokemus raviurheilussa. Hän oli Örebrossa ja Solvallassa kilpailupäällikkönä. Sen jälkeen vierähti kymmenisen vuotta ST:n kilpailuosastolla. Nykyisin Stenby toimii Östersundin kilpailupäällikkönä, jonka työn hän nyt jättää ja siirtyy jälleen ST:n palvelukseen.”Keskittämisellä pyrimme luomaan sarjajärjestelmän, jolla saadaan lähtöihin enemmän hevosia. Nykyään ajetaan paljon lähtöjä, joissa on viisi, kuusi tai seitsemän hevosta. Se suunta ei ole hyvä, eikä se houkuta ravipelaamiseen”, Stenby sanoi. ”Perhe ja minä viihdymme Jämtlandissa hyvin, ja asumme myös jatkossa Östersundissa. Uutta tehtävää hoidan täältä käsin”, Stenby kertoi Hevosurheilulle. Maanantaina Stenby toimi voittajahaastattelijana Östersundin lounasraveissa.